topografoi.com



Recent Posts

Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
python / Python 2020 - 1η σειρά ασκήσεων
« Last post by chiossif on 11 Μαρ 2020, 01:44 »
Κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι,

καλή σας ώρα :-)

Όπως είπαμε στην προηγούμενη συζήτηση ξεκινάμε νέα θέματα με ασκήσεις εξάσκησης αυξανόμενης δυσκολίας. Εδώ θα βρείτε την πρώτη σειρά με απλές ασκήσεις και τις λύσεις τους. Για την επίλυσή τους αρκεί η μελέτη του γουίκι μας. Μπορείτε να συζητάτε σε αυτό το θέμα ερωτήσεις, διευκρινίσεις αλλά και αλλαγές ή βελτιώσεις τους.

Καλή και γόνιμη μελέτη :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
42
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Ερώτηση:
στην 3η ασκηση τι εννοειτε στο 2ο ερωτημα με τα εγχρωμα συνθετα και πως επεκτεινουμε το ιστογραμμα;

Απάντηση:
«Να δημιουργήσετε τουλάχιστον τρία έγχρωμα σύνθετα, ίδια σε κάθε εποχή λήψης.» όπως 321, 453, RGB πάντα, και πολλά άλλα που επιδείχθηκαν στην διάλεξη. Προσοχή εμείς δεν έχουμε συμπεριλάβει το 1 και έχουμε 6 κανάλια συνολικά άρα το φυσικό έγχρωμο σύνθετο είναι το 321 RGB.
«Ενισχύστε την αντίθεση τους με επέκταση ιστογράμματος.» αυτό το κάνει το QGIS χωρίς άλλη παρέμβαση ΑΥΤΟΜΑΤΑ. Αν θέλετε ειδική ενίσχυση μπορείτε φυσικά να την επιλέξετε.

Ελπίζω να βοήθησα :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
43
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Μπορεί ο κορονοϊός να μας έκλεισε το Ίδρυμα αλλά εμείς συνεχίζουμε ακάθεκτοι.

Το 3ο ερώτημα έχει τρομάξει όλους όσους δεν παρακολούθησαν την διάλεξη. Εδώ θα γράψω τα βήματα για την εκτέλεση του κώδικα μέσα από το QGIS:

0. Μεταφορτώνουμε το αρχείο http://mycourses.ntua.gr/projects/goto/index.php/gdal_tutorial_scripts.zip και το βάζουμε έστω στον φάκελο C:\FT\Python
1. Στον ίδιο φάκελο αντιγράφουμε την κομμένη εικόνα μας έστω kommeni1.tif
2. Αποσυμπιέζουμε το αρχείο και τοποθετούμε το αρχείο gdal_tutorial.py είναι στον ίδιο φάκελο C:\FT\Python (αν δεν είναι το βάζουμε μετά την αποσυμπίεση)
3. Ανοίγουμε το αρχείο gdal_tutorial.py με notepad++ και κάνουμε τις ακόλουθες αλλαγές (χωρίς να χαλάσουμε τις εσοχές κενά ταμπ του προγράμματος):
3.1. filename="C:\\FT\\Python\\kommeni1.tif" στην γραμμή 13 αφού εδώ θα βρει να διαβάσει την εικόνα
3.2. for bandno in range(1,7): διότι έχουμε 6 κανάλια κι όχι 7.
4. Αποθηκεύουμε τις αλλαγές και βγαίνουμε από τον διορθωτή notepad++
5. Εκτελούμε το QGIS και στην κονσόλα της Python τρέχουμε τις εντολές:
5.1. import os
5.2. os.chdir("C:\\FT\\Python") για να πάει στον χώρο εργασίας μας
5.3. exec(open('gdal_tutorial.py').read()) για να τρέξει το πρόγραμμα
6. Τα αποτελέσματα βγαίνουν ακριβώς από πάνω. Τα αντιγράφουμε και τα επικολλούμε στην τεχνική μας έκθεση και απαντάμε στο ερώτημα όπως απαιτεί η εκφώνηση

Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή και έχει δοκιμαστεί απροβλημάτιστα σε πολλούς υπολογιστές με ποικιλία παραθύρων ή εκδόσεων qgis. Αν προκύψει κάτι βεβαιωθείτε διπλά και τριπλά ότι έχετε ακολουθήσει τις οδηγίες. Αν το πρόβλημα παραμένει στην διάθεσή σας.
Να επαναλάβουμε εδώ ότι τα προγράμματα Πάιθον ή της gdal δεν τρέχουν πάντα από την μαύρη οθόνη των παραθύρων. Υπάρχει λύση στο πρόβλημα (προσθήκη διαδρομών στην μεταβλητή εκτελέσιμων διαδρομών του περιβάλλοντος) αλλά συνιστάται η λύση εκτέλεσης η οποία έχει αναφερθεί στις διαλέξεις ή εδώ.

Μην ξεχάσετε να επισκεφτείτε την σελίδα https://gdal.org/tutorials/raster_api_tut.html για μελέτη. Οι κώδικες σε C C++ είναι αδύνατο να εκτελεστούν σε παράθυρα από μη εξαιρετικά έμπειρους αλλά και τυχερούς χρήστες. Σταθείτε στην μελέτη των κωδικών σε Python.

Λέφτερα,
Ch Iossif
44
python / Απ: Python 2020
« Last post by chiossif on 08 Μαρ 2020, 12:53 »
Κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι,

καλή σας ώρα :-)

Δεν μπορούμε να αφήνουμε τους ιούς και τους προτζέκτορες να μας χαλάνε την διάθεση. Ξεκινάμε με την Πάιθον από εδώ και βλέπουμε :-)

Πως;

0. Πρώτα πρώτα με το γουίκι μας. Όλες και όλοι ξεκινήστε και μελετήστε το. Καλύπτει τα απαραίτητα στάδια για μια γνωριμία αλλά και χρήση στα πρώτα (έως ~8ο) εξάμηνα της σχολής. Όσοι είστε σε μεγαλύτερα εξάμηνα με περισσότερες απαιτήσεις (εργασίες θέματα διπλωματικές) θα πρέπει να εμβαθύνετε επιπλέον.

1. Πλήρη και ταχεία εκμάθηση εγγυάται
α) η εφαρμογή της SoloLearn για την Python3. Θα την βρείτε στο μαγαζί του κινητού σας ή εδώ.
ή
β) το διαδικτυακό μάθημα Εισαγωγή στην Python.

2. Γνώση χωρίς βιβλίο δεν γίνεται. Εδώ έχουμε πάμπολες προτάσεις και στον καθένα πιθανά να ταιριάζει κάτι διαφορετικό.
Τα πιο γνωστά χωρίς κόστος είναι το A Byte of Python το νεώτερο Automate the Boring Stuff with Python και το κλασικό Think Python 2nd Edition ( και σε εκτυπώσιμη μορφή ;-) )
Με κόστος προτείνονται τα γνωστότερα Python Crash Course και το κλασικό Learn Python 3 the Hard Way
Φυσικά περισσότερα θα βρείτε στον επίσημο χώρο της Python :-)
Βιβλία στα Ελληνικά;
"""
Δυστυχώς, αν δεν ξέρετε αγγλικά θα δυσκολευτείτε στην εκμάθηση όχι μόνο της Python, αλλά και γενικότερα προγραμματισμού. Καλώς ή κακώς τα αγγλικά είναι απαραίτητα...

Σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού, υπάρχουν περισσότερες επιλογές βιβλίων στα ελληνικά. Δυστυχώς, οι πηγές που θα βρείτε στα ελληνικά είναι πολύ λίγες. Ίσως οι πιο ολοκληρωμένες είναι:

Ο «Οδηγός Εκμάθησης Python Βήμα Βήμα» που έγραψε o Δημήτρης Λεβεντέας και η ομάδα του TasPython (2010)
«Παιχνίδια σε Python & Pygame: Το βιβλίο» που έγραψε ο Μανώλης Κιαγιάς (2012)
Εισαγωγή στην προγραμματισμό με την Python που έγραψε ο Νίκος Αγγελιδάκης (2015)
Pythonies: Προγραμματισμός μέσα από παραδείγματα στην Python που αναπτύσσεται από μια ομάδα καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι αναγνώστες μαθαίνουν μέσα από εκτεταμένα αυτοτελή παραδείγματα και φύλλα εργασίας, ώστε να έχουν την αίσθηση ότι ολοκληρώνουν «πραγματικές» εφαρμογές. (2016)
Και τα τέσσερα διατίθενται ελεύθερα.
""" [ αντιγραφή από εδώ ]
ΠΡΟΣΟΧΗ ως νεο-εισερχόμενοι αποφύγετε την Python2...

Που:

Ε, που αλλού στο πισί σας. Όλα τα ανωτέρω εγχειρίδια έχουν συνδέσμους για εγκαταστάσεις σε κάθε λογισμικό ακόμη και στα Παράθυρα της Μικρομαλακής του Βασιλάκη του Πύλη. Αλλά στα τελευταία εμφανίζονται ενίοτε μικροθεματάκια κι έτσι προτείνονται παράλληλες λύσεις όπως το Pyzo, το Python(x,y) ή το κλασικό Spyder. Ανάλογες λύσεις προτείνονται και στους Μάκηδες (αν και εκεί τα πράγματα είναι καλύτερα) ενώ στο GNU/Linux "the sky is the limit"...
Εκτός όμως από την εγκατάσταση λογισμικού μπορούμε να γράψουμε και να τρέξουμε κώδικα μέσω διαδικτυακού περιηγητή. Το επιτρέπει ήδη η SoloLearn αλλά καλύτερα από την Skulpt χωρίς ερωτήσεις τύπου «πως σε λένε και που κατοικείς». Υπάρχουν κι άλλα, πράγματι, αλλά απαιτούν «διάφορα»...
Το μειονέκτημα των τελευταίων είναι πως δεν έχεις διαχείριση λαθών. Αν δεν τρέχει υπάρχει λάθος αλλά δεν το λέει ρητά. Έτσι προτείνονται οι πρώτες άμεσες/τοπικές λύσεις.

Πότε:

Πρώτη προτεραιότητα έχει το δίπλωμά σας. Άρα η Πάιθον και οι συν αυτής δεξιότητες ακολουθούν. Αν είστε σε τελευταίο επίπεδο (εργασίες θέματα διπλωματικές) τότε ίσως καθυστερήσετε λίγο αλλά αξίζει τον κόπο. Εδώ ισχύει η παροιμία  «στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα».

Βοήθεια;

Όσες και όσοι θέλετε μπορείτε να έρχεστε για απορίες αλλά και για ασκήσεις εξάσκησης σχετικές με την ειδικότητά μας στις συναντήσεις της κοινότητας ή και προσωπικά :-)

Καλή αρχή και μην ξεχνάτε: ο καλύτερος τρόπος να πούμε “ευχαριστώ” είναι μεταδίδοντας τις γνώσεις μας σε όλους.

Λέφτερα,
Ch Iossif
45
python / Python 2020
« Last post by chiossif on 06 Μαρ 2020, 20:29 »
Κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι,

καλή σας ώρα :-)

Φέτος η ζήτηση για Πάιθον ξεπέρασε κάθε προσδοκία και αισθάνομαι υποχρέωση να ανταποκριθώ. Δυστυχώς στην πρώτη συνάντηση δεν έγινε κάτι σοβαρό διότι δεν λειτουργούσε ο προτζέκτορας. Την επόμενη και την μεθεπόμενη Πέμπτη δεν υπάρχει κενό στις 12:30 εξαιτίας αναπληρώσεων και έτσι πάλι δεν προβλέπεται να γίνει κάτι.

Μέχρι νεωτέρας προτείνω την εγγραφή στην λίστα ταχυδρομείου της κοινότητας για ενημέρωση των επόμενων κινήσεων.

Την ερχόμενη Τετάρτη θα έχω καταλήξει πως θα συνεχίσουμε και θα το ανακοινώσω στο μάθημα και εδώ. Ελπίζω να μην έχουμε άλλα προβλήματα στο μέλλον ενώ η συμμετοχή να κρατηθεί υψηλή και ουσιαστική. Επαναλαμβάνω δηλώνω παρών :-)

Φέτος θα γίνει της Πάιθον :-)

Λέφτερα,
Ch Iossi
46
Το 1ο ερώτημα της 2ης άσκησης, έχει εξηγηθεί αναλυτικά στο μάθημα. Γενικά οι απαντήσεις προκύπτουν από το λογισμικό QGIS, όταν θα έχετε φορτώσει την κομμένη εικόνα. Και προφανώς σε συνδυασμό με την εικόνα αναφοράς, από την οποία κόψατε την περιοχή ενδιαφέροντος.
47
Χαιρετώ την κοινότητα. Θα ήθελα να κάνω μια έρωτηση σχετικά με την 2η άσκηση. Τις πληροφορίες του 1ου ερωτήματος που χρειάζονται λίγο παραπάνω ψάξιμο από που θα τις βρούμε?
48
Γεια σας και από μένα !
Θυμίζω, όσοι χρησιμοποιούν Windows :
-στην άσκηση 2, όσοι χρησιμοποιήσατε Command Prompt (cmd), μεταχειριστήκατε το slash ( / ) για να δηλώσετε κάποιο path
-στην άσκηση 3, στην κονσόλα Python του QGIS και στα προγραμματάκια *py που θα πειράξετε με κάποιον editor, θα μεταχειριστείτε το διπλό slash ( // ) για να δηλώσετε κάποιο path

Slash και διπλό Slash  για Windows !
Παράδειγμα τυχαίου path (στην κονσόλα Python του QGIS και στα προγραμματάκια *py)  :  C://RS_lessons//FT//ex_3//kommeni.tif
49
Κυρίες, Δεσποσύνες και Κύριοι,

καλησπέρα σας :-)

Σήμερα 26/2 ολοκληρώθηκε η 3η Άσκηση του τρέχοντος εξαμήνου στην ΦΤ. Έτσι, για να βοηθήσουμε την διαδικασία επίλυσης αποριών, ανοίγουμε αυτό το θέμα στο οποίο μπορείτε να υποβάλετε τις ερωτήσεις σας και να διαβάζετε τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις των άλλων.

Μην ξεχνάτε ΠΡΙΝ ρωτήσετε να διαβάζετε κατά σειρά: τις οδηγίες για το μάθημα και τις ασκήσεις του, τις σημειώσεις σας και ότι έχει ήδη ερωτηθεί εδώ.

Καλή και γόνιμη μελέτη :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
50
Κυρίες δεσποσύνες και κύριοι,

καλημέρα σας :-)

Σήμερα το https://glovis.usgs.gov/ είναι πάλι διαθέσιμο. Η διαδικασία επιλογής και μεταφόρτωσης εικόνας είναι κι εδώ πανεύκολη:

* ανοίγουμε τον διαδικτυακό περιηγητή και πλοηγούμαστε στην σελίδα https://glovis.usgs.gov/
* συνιστάται να μην επιλέξουμε πλήρη οθόνη αλλά κανονική περιήγηση ώστε να έχουμε διαθέσιμες όλες τις επιλογές στην οθόνη μας
* πατάμε στο Login πάνω δεξιά και φτιάχνουμε νέο λογαριασμό ή αν ήδη έχουμε, συνδεόμαστε με τον λογαριασμό μας
* αριστερά κλείνουμε όλους τους ανοιχτούς «διακόπτες» κι επιλέγουμε ανοιχτό μόνο τον Landsat 8 OLI/TIRS C1 Level-1
* αριστερά ρυθμίζουμε τις ημερομηνίες 1/1/2019 - 12/31/2019
* αριστερά ρυθμίζουμε την νεφοκάλυψη από 0 έως 15 %
* εστιάζουμε στο κεντρικό παράθυρο στην περιοχή μας με μετακίνηση μεγέθυνση και σμίκρυνση χρησιμοποιώντας το ποντίκι μας και τα εργαλεία + - στο άνω δεξί άκρο
* το σύστημα αναγνωρίζει αμέσως και εμφανίζει την πιο πρόσφατη εικόνα  (αν στην περιοχή μας βγάζει λίγες εικόνες πχ. 2-3, τότε αυξάνουμε την νεφοκάλυψη σε 25% ή αλλάζουμε περιοχή)
* επιλέγουμε κλίμακα ημέρας στο μενού χρονοσειρών Time Scale (κάτω τμήμα του παραθύρου του χάρτη), από τα βελάκια στο Timeline View <- -> επιλέγουμε εικόνα και με κλικ στην χρονοσήμανσή της μας την εμφανίζει στον χάρτη ώστε να την δούμε
* δεξιότερα μπορούμε να επιλέξουμε εμφάνιση των πληροφοριών της Metadata σε νέο παράθυρο
* ενώ αν θέλουμε πατάμε για μεταφόρτωση Download και στο νέο παράθυρο που ανοίγει επιλέγουμε Level-1 GeoTIFF Data Product ( το μεγαλύτερο μέγεθος :-) )
* επαναλαμβάνουμε την επιλογή εικόνας για άλλη μία εικόνα ώστε να τη κατεβάσουμε και αυτή

και η συνέχεια της άσκησης είναι ίδια όπως παρουσιάστηκε στην διάλεξη.

Καλές δορυφορικές μεταφορτώσεις :-)

Λέφτερα,
Ch Iossif
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
Copyright © topografoi.com