Σήμερα νομοσχέδιο δεν έχει δημιουργηθεί και ουσιαστικά αυτό που τίθεται για διάλογο είναι αυτό του πρώην Υπουργό κ. Ευθυμίου. Μπορείτε να μπείτε και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και να το διαπιστώσετε.
Μα φυσικά και έχει συσταθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση! Αν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν έκανε και αυτό... τότε τι θα είχε κάνει? Θα είχε μόνο σκάνδαλα δημιουργήσει? Εξάλλου, το συνέδριο της Μπολόνια έγινε στις 19/06/1999! Αν δεν είχε βγει και ένα νομοσέδιο μέχρι το 2004 θα ήταν εγκληματικό.
Βέβαια πολλές φορές, και σωστά, έχει ειπωθεί από ομιλητή της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ότι δεν είναι δεσμευτική η διαδικασία της Μπολόνια.
Αυτά που αποφασίστηκαν στη σύνοδο της Μπολόνια φυσικά και δεν ήταν δεσμευτικά. Με μία όμως πιο αντικειμενική προσέγγιση των πραγμάτων, και παρατηρώντας τις επόμενες συνόδους της Πράγας και του Βερολίνου, είχαν αποφασιστεί τα εξής:
- Στις 18/09/2003, έγινε στο Βερολίνο η Τρίτη κατά σειρά σύνοδος των υπουργών παιδείας της Ε.Ε. Πατώντας πάνω στα χνάρια της Μπολόνια και της Πράγας διακηρύχτηκε η «ομογενοποίηση των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων» κατά το Αγγλοσαξονικό πρότυπο. Η σύνοδος αυτή, υποχρέωσε την τότε ηγεσία του υπουργείου παιδείας να προβεί στην συγκρότηση εθνικού συστήματος αξιολόγησης, το οποίο όμως αποδοκιμάστηκε από τον ακαδημαϊκό χώρο ως μη αξιοκρατικό και μάλιστα χαρακτηρίστηκε ως «δούρειος ίππος» για τον κυβερνητικό έλεγχο στα πανεπιστήμια.
Και να απαντήσω φυσικά (γιατί οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν την αλήθεια...) σε ό,τι αφορά την αντικατάσταση του ΔΙΚΑΤΣΑ απότον ΟΑΤΑΠ (και στη συνέχεια από τον ΔΟΑΤΑΠ).... πρέπει να επισημάνω ότι το ΔΙΑΚΑΤΣΑ αντικαταστάθηκε από τον ΔΟΑΤΑΠ γιατί
υπήρχε κίνδυνος παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, λόγω των παρανομιών και των δωροδοκιών που διενεργούνταν στον οργανισμό αυτό. Αυτό άλλωστε μπορεί να το επιβεβαιώσει κανένας από το δελτίο τύπου 19/01/05 του ΥΠΕΠΘ, στο παρακάτω κείμενο:
http://www.ypepth.gr/docs/19_1_05_anakoinosi.docΗ αξιολόγηση μπορεί να έχει σχέση με τα σπάσιμο των σπουδών μας και αυτό όχι άμεσα αλλά έμμεσα.
Αφού λοιπόν κι εσείς "φοβάστε" τη διάσπαση των πτυχίων... τότε γιατί είστε υπέρ της αξιολόγησης??? Εσύ μάλλον αγαπητέ συνάδελφε δεν έχεις καταλάβει καλά τον ρόλο της αξιολόγησης. Η αξιολόγηση θα γίνεται προκειμένου να ελέγχεται αν γίνεται σωστή διαχείριση των πόρων του ιδρύματος, και όχι για να καθορίζουν τη βιώσιμότητά του και το πόσο θα διαρκούν οι σπυδές του.
Αν δεν κάνω λάθος η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ είναι η εφημερίδα που πολλές φορές έχει στραφεί ενάντια στο ΠΑΣΟΚ, και η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δεν είναι και τόσο ‘ανεξάρτητη’. Τελοσπάντων θεωρώ ότι κάθε συνέντευξη αναφέρει ότι ακριβώς έχει πει ο συνεντευξιαζόμενος, αλλιώς έχει δικαίωμα να κινηθεί δικαστικά. Δηλαδή η συνέντευξη του Βερέμη και του Δούκα στα ΝΕΑ είναι υποκειμενικές.
Φυσικά και κανένας δημοσιογράφος δεν έχει το δικαίωμα να παραποιήσει τη συνέντευξη κάποιου. Μπορεί όμως να δώσει έμφαση σε ορισμένα σημεία, παραπέμπωντας τον αναγνώστη σε διαφορετικά συμπεράσματα!
Κοίταξε η ΠΑΣΠ πέρσι όπως και φέτος έχει ακριβώς την ίδια άποψη και ακριβώς την ίδια θέση όσον αφορά το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση μιας και δεν έχει αλλάξει και είναι αυτό της προηγούμενης κυβέρνησης.
Της κυβέρνησης του
ΠΑΣΟΚ. Με μία μικρή όμως διαφορά... ότι οι θέσεις της ΠΑΣΠ είναι από πέρυσι που είχε βγει και το νομοσχέδιο επί Π. Ευθυμίου, ενώ
η ΔΑΠ έχει πάγια θέση υπέρ της αξιολόγησης από το 2002 (όπως μπορεί κανείς να διαβάσει στο e-book
http://www.dap.gr/theseis/dap2002.pdf )! Και λέμε Οκ, ο προηγούμενος υπουργός έβγαλε το νομοσχέδιο....
ΠΟΤΕ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ?? ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΠΡΟΕΒΗΣΕ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ?? Μήπως αυτό το όργανο διοίκησης ήταν ξεχασμένο από την προηγούμενη κυβέρνηση, που με ζήλο υπερασπίζεστε?Και όμως δεν είναι τυχαίο ότι η ανεργία των πτυχιούχων αυξάνεται συνεχώς και ότι οι εταιρείες προτιμούν φθηνότερα εργατικά χέρια όχι και τόσο καταρτισμένα για λίγα χρόνια
Τώρα έχεις απαντήσει στο quote που όρισες??
Θα απαντήσω λέγοντας ότι "αν οι εταιρείες δεν θέλουν καταρτισμένα στελέχη, ας μην τους ενισχύσουν και ας μην συμμετέχουν στα σεμιναριακού χαρακτήρα μαθήματα που θα γίνονται στα ΙΔΒΕ!". Ούτως ή άλλως, η θέση της ΔΑΠ είναι πάγια και ξεκάθαρη:
- Επιθυμούμε η όποια προσπάθεια να έχει καθαρά σεμιναριακό χαρακτήρα.
- Δεν θα ανεχτούμε κανένα κατακερματισμό στη γνώση.
- Δεν θα ανεχτούμε καμιά απαξίωση των πτυχίων μας, με μεταφορά μαθημάτων από τον Προπτυχιακό Κύκλο Σπουδών στα ΙΔΒΕ.
- Θέλουμε να εξασφαλίσουμε τις καλύτερες συνθήκες για την συνεχή αναβάθμιση και επικαιροποίηση της γνώσης.