Φίλε μου liberostelios, δεν νομίζω να ειπώθηκε κάτι διαφορετικό από τη
ΔΑΠ Πολιτικών Μηχανικών, απλά μπορεί να δόθηκε έμφαση σε άλλα σημεία. Έχοντας λοιπόν μπροστά μου τις συνόδους από το 1999 και τις θέσεις της ΔΑΠ θα διευκρινήσουμε ορισμένα σημεία. Έχουμε και λέμε:
Στην τελευταία σύνοδο του 2003 στο Βερολίνο, αποφασίστηκε από τη Σύνοδο Κορυφής των Υπουργών Παιδείας ένα σύνολο προγραμμάτων. Αυτές οι αποφάσεις ήταν:
- Η πλήρης εφαρμογή των προγραμμάτων σπουδών από τα ανώτατα ιδρύματα μέχρι το 2005
- Η άμεση εγκαθίδρυση του συστήματος των διδακτικών μονάδων
- Η πλήρης εφαρμογή ενός εναρμονισμένου για όλες τις χώρες της Ευρώπης συστήματος αξιολόγησης
- Η υλοποίηση της δια βίου εκπαίδευσης και η ίδρυση εκπαιδευτικού ινστιτούτου μέσα στις σχολές. Σημαντική κρίθηκε η λειτουργία σεμιναρίων ενημέρωσης του πτυχιούχου για τις εξελίξεις στην επιστήμη του.
Για το λόγο αυτό, η κυβέρνηση προέβησε στη δημιουργία ενός νομοσχεδίου σύμφωνα με το οποίο θα διενεργείται εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα πανεπιστήμια με σκοπό
ΟΧΙ ΤΟΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΚΑ, αλλά στην επισήμανση των αδύνατών τους σημείων, προκειμένου αυτά να διορθωθούν.
Στην αρχική του μορφή το νομοσχέδιο αυτό όριζε μία επιτροπή αξιολόγησης που βρισκόταν υπό την αιγίδα της συνόδου των Πρυτάνεων, περιέχοντας και κυβερνητικό εκπρόσωπο.
Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ,κατέθεσε πρόταση στο ΥΠΕΠΘ, σύμφωνα με την οποία ζητούσε την τροποποίηση του νομοσχεδίου, ώστε τα κριτήρια της αξιολόγησης να είναι καθαρά ακαδημαϊκά, με το να μην υπάρχει κανένας κυβερνητικός εκπρόσωπος στην διοίκηση της επιτροπής αξιολόγησης!Φίλε μου, εδώ πρέπει να επισημάνουμε και την μεγάλη πλάνη!
ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΙΣΤΟ ΨΕΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗ ΝΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΣΠΑΕΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΕ 3 + 2! Η αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με τη διάσπαση των πτυχίων μας. Η διάσπαση των πτυχίων σε bachelor θα ίσχυε με την εφαρμογή του αρχικού νομοσχεδίου για το ΔΙΚΑΤΣΑ, το οποίο όμως δεν έφαρμόστηκε!
ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, ΣΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ, ΠΕΤΥΧΕ ΣΤΙΣ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2005 ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Είναι αλήθεια ότι η αρχική μορφή του νομοσχεδίου για το ΔΙΚΑΤΣΑ, υποβάθμιζε το πτυχίο μας! ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΟΜΩΣ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ!!! ΣΥΝΕΠΩΣ, ΟΛΑ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΛΑΝΗ!
Με το καινούριο νομοσχέδιο, το οποίο καταργεί το
ΔΙΚΑΤΣΑ και ιδρύει τον
ΟΑΤΑΠ, απλά αλλάζει αυτό το αλλαλούμ που επικρατούσε, και δεν θα μπορεί κάποιος τόσο εύκολα να έχει αναγνώριση του πτυχίου του, που πήρε σε κάποια άλλη χώρα. Συγκεκριμένα, θα πρέπει κάποιος, προκειμένου να έχει αναγνωρισμένο πτυχίο ως απλό στην Ελλάδα, να έχει κάνει 3 χρόνια σπουδών στο εξωτερικό + 2 χρόνια επιπλέον για Master.
Αν όμως, τα σχέδια αλλάξουν, και γίνει διάσπαση σε 3+2, η
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι κάθετη στην θέση της:
"ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΕΝΙΑΙΟ ΑΔΙΣΠΑΣΤΟ ΠΕΝΤΑΕΤΗ ΚΥΚΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΜΕ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΙΠΛΚΩΜΑΤΟΣ MASTER".Όσο για τα ΙΔΒΕ, θα είναι κρατικά. Προφανώς, δεν θα γίνεται καταβολή διδάκτρων, αφού θα ανήκουν στο κράτος. Αλλά, σε περίπτωση που δεν ισχύσει κάτι τέτοιο, η θέση της
ΔΑΠ, είναι τα έξοδα να μην καλύπτονται από τον ίδιο τον επαγγελματία, αλλά από την εταιρία στην οποία ανήκει, αφού η ίδια θα επιθυμεί περισσότερο καταρτισμένα στελέχη.
Φίλε μου, ελπίζω να σε κάλυψα....