καλησπέρα. έλειπα την πέμπτη που έγινε το μάθημα για τους λόγους και δείκτες λόγω εργασίας, και οι απορίες παραμένουν ανυπερβλητες.
Καλησπέρα :-)
Τίποτε δεν θα παραμείνει ως έχει:
τα πάντα ρει και ουδέν μένει οπότε μην ανησυχείς. Προσωπικά δε, πιστεύω στο
απόντι μη μάχου οπότε πάμε:
1. ποιές αριθμητικες τιμες του κάθε καναλιού χρησιμοποιούνται στις εν λογω πραξεις. Οι mean;
Οι ακριβείς αυθεντικές ψηφιακές τιμές κάθε πίξελ ένα προς ένα. Αν χρησιμοποιήσαμε στην άσκηση τιμές από πολύγωνα ελάχιστα μέγιστα μ.ο. έγινε ώστε να έχουμε μια γενική επισκόπηση της συμπεριφοράς του λόγου / δείκτη.
2. Aφου τεθει σε εφαρμογη ενας λογος ή ενας δείκτης , τι ακριβώς έχει συμβεί? Έχει προκύψει μια νεα εικόνα .tif με διαμορφωμένο ιστόγραμμα;
ΝΑΙ έχουμε μια νέα εικόνα με τιμές
σε κάθε πιξελ το αποτέλεσμα της πράξης πχ 4/3 των αρχικών καναλιών. Νέα εικόνα, νέο πίξελ, νέο ιστόγραμμα...
3. Δεν μπορω να αντιληφθώ την σημασια στην χρηση δεικτών. Οι λόγοι ενισχυουν τα αντικειμενα που εκπεμπουν στο καναλι του αριθμητη, ταυτοχρονα μειωνοντας την "ορατοτητα" των αντικειμενων που εκπεμπουν στο καναλι του παρονομαστη. Οι δεικτες τι ακριβως κανουν; Ο NDVI εχει αριθμητη θετικο , αυτο αντιληπτο , αλλα ποια η σημασια του παρονομαστη , πχ γιατι να μην χρησιμοποιηθει σαν αθροισμα στον παρονομαστη του NDVI , το (Β2+Β3) , τι θα αλλαξει;
Οι δείκτες (Α-Β)/(Α+Β) είναι ένα αλγεβρικό τέχνασμα (κανονικοποίηση) ώστε να λάβουμε αποτελέσματα στο εύρος [-1.0,+1.0] αντί του εύρους [0,+οο] που δίνει ένας λόγος Α/Β. Έτσι μπορούμε να συγκρίνουμε να κατωφλιώσουμε και γενικότερα να κατανοήσουμε καλύτερα την συμπεριφορά των πίξελ. Αντίθετα σε μία πράξη (Α-Β)/(τραλαλά+τραλαλώ) το αποτέλεσμα είναι απρόβλεπτο :-)
Με εκτιμηση
Παρομοίως. Ελπίζω να βοήθησα :-)
Λέφτερα,
Ch Iossif