Καλημέρα
Εδώ και κάποιο καιρό ασχολούμαι με την προετοιμασία χαρτών και δεδομένων πριν την επεξεργασία τους και νομίζω είναι ένα καλό θέμα για να αναφέρω δυο τρία πραγματάκια. Οι χάρτες και τα σχέδια που έρχονται στα χέρια μου προκύπτουν συνήθως από ψηφιοποιήσεις (αυτόματες ή επιβλεπόμενες ), σκαναρισμένους χάρτες ή από σχέδια άλλων συνεργατών και σε ένα μεγάλο μέρος τους περικλείουν λάθη και σφάλματα που δεν είναι δυνατόν να αποφευχθούν. Τέτοια λάθη είναι διασταυρώσεις όπου οι γραμμές ή δεν τέμνονται εκεί που θα έπρεπε ή εξέχουν, διπλά αντικείμενα, κόμβοι που δε χρειάζονται, γραμμές με πολύ μικρό μήκος που επίσης δε χρειάζονται κ.α.
Αν προσπαθήσω να κάνω τον έλεγχο των λαθών αυτών manually η επιτυχία θα είναι πολύ μικρή. Καταλαβαίνετε ότι και κάποια λάθη θα ξεφύγουν, θα πρέπει να κάνω πολύ μεγάλο zoom, γενικά η έκταση των σχεδίων και το πλήθος τους το καθιστούν απαγορευτικό. Στο AutoCAD Map 3D υπάρχει μια λειτουργία που λέγεται drawing clean up και η οποία διορθώνει τα σφάλματα αυτά αυτόματα ή διαδραστικά, δηλαδή υπάρχει η δυνατότητα να εντοπίζει το λάθος να στο δείχνει και να αποφασίζεις εσύ αν θέλεις να διορθωθεί. Η διαδραστικότητα αυτή βοηθάει ιδιαίτερα αν δεν είσαι σίγουρος για το τι ακριβώς θεωρείς σφάλμα στο σχέδιο.
Η λειτουργία έχει ως εξής:
• Από το σχέδιο που εργαζόμαστε επιλέγουμε ποια αντικείμενα θα συμμετάσχουν στο drawing clean up είτε με την επιλογή τους από το περιβάλλον σχεδίασης είτε με κάποιο φίλτρο. Διαλέγουμε επίσης και τα αντικείμενα τα οποία δεν επιθυμούμε να μεταβληθούν (anchored objects)
• Στη συνέχεια επιλέγουμε ποια μέθοδο εκκαθάρισης θα χρησιμοποιήσουμε. Σε περίπτωση που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε πάνω από μία, καλό είναι να τις επιλέξουμε ξεχωριστά. Δηλαδή να επιλέξουμε την πρώτη, να την εκτελέσει το πρόγραμμα, να ελέγξουμε τα αποτελέσματα και μετά να συνεχίσουμε με την επόμενη. Μπορεί να ακούγεται λίγο κουραστικό αλλά σας βεβαιώ ότι είναι ο καλύτερος τρόπος εργασίας αυτός.
• Παραθέτω και τις μεθόδους. Για κάθε μία έχουμε τη δυνατότητα να ορίσουμε διαφορετικές ανοχές π.χ. στο erase short objects ορίζουμε εμείς τι θα θεωρεί το πρόγραμμα “short” είτε πληκτρολογώντας την τιμή είτε ορίζοντάς την από το περιβάλλον σχεδίασης.
• Delete duplicates, erase short objects, break crossing objects, extend undershoots, apparent intersection, snap clustered nodes, dissolve pseudo nodes, erase dangling objects, simplify objects, zero length objects, weed polylines.
• Στο σημείο αυτό επιλέγουμε επίσης αν η διαδικασία θα γίνεται αυτόματα ή διαδραστικά. Προσωπικά προτείνω το interactive γιατί έχετε μεγαλύτερο έλεγχο στις διορθώσεις που κάνει το πρόγραμμα και μπορείτε έτσι να αποφύγετε μεταβολές στα αντικείμενα που δεν επιθυμείτε
• Έχετε τη δυνατότητα επίσης να επιλέξετε πώς θα τροποποιηθούν τα αντικείμενα που διορθώνονται (αν θα διαγραφούν, αν θα δημιουργηθούν καινούργια κ.α.)
• Στην περίπτωση που επιλέξετε το interactive, το πρόγραμμα σας δίνει τη δυνατότητα προσδιορισμού του σχήματος και του χρώματος που θα χρησιμοποιήσει για να μαρκάρει τα λάθη της κάθε μεθόδου (καλό ε; ). Αυτό είναι και το τελευταίο παράθυρο στον ορισμό της μεθόδου
• Στη συνέχεια ανοίγει ένα παράθυρο διαλόγου που σας αναφέρει πόσα λάθη της μεθόδου έχουν εντοπιστεί, ζουμάρει στα λάθη για να τα ελέγξετε και επιλέγετε τη διόρθωσή τους ή όχι αν θεωρείτε ότι πρέπει να μείνουν όπως είναι.
Σε επόμενο βήμα μπορείτε να συνεχίσετε με τις επόμενες μεθόδους που θεωρείτε απαραίτητες για την διόρθωση των δεδομένων. Εφιστώ πάλι την προσοχή: τρέχουμε κάθε μέθοδο ξεχωριστά για κάθε σετ δεδομένων, ελέγχουμε τα αποτελέσματα, ξανατρέχουμε την ίδιο μέθοδο αν χρειάζεται με διαφορετικές παραμέτρους – ανοχές, ελέγχουμε και συνεχίζουμε!
Ελπίζω να βοηθήσει. Περιμένω σχόλια και απαντήσεις.
Χαιρετώ !!!